www.medyabeykoz.com | 22 Haziran 2026

Yapılan harcamalara yönelik paylaşılan verilere göre, mülkiyeti belediyeye ait olan yeni elektrikli araçlar sayesinde yıllık yaklaşık 42 milyon liralık kiralama maliyetinin önüne geçilmesi hedefleniyor. Ayrıca araçların elektrikli olması sebebiyle yakıt giderlerinden de yıllık 4 milyon lira tasarruf sağlanması öngörülüyor. Böylece belediye bütçesinde yıllık toplam 46 milyon liralık bir kaynağın korunması planlanıyor.

Araç teslim programında konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Beykoz Belediye Başkan Vekili Özlem Vural Gürzel, şu ifadeleri kullandı:
“Beykoz Belediyesi olarak 35 adet elektrikli TOGG aracını hizmet filomuza dâhil ettik. Üstelik bu araçlar artık kiralık değil, belediyemizin kendi öz malı. Bu yatırımla birlikte her yıl yaklaşık 42 milyon liralık araç kiralama maliyetinden ve 4 milyon liralık yakıt giderinden tasarruf sağlayacağız. Beykoz’un kaynakları yine Beykoz’un içinde, komşularımızın hizmetinde kalacak.”

Belediye yetkilileri, filoya katılan elektrikli araçların ekonomik avantajlarının yanı sıra çevresel faydalarına da dikkat çekti. Araçların hizmete girmesiyle birlikte ilçedeki belediye faaliyetlerinden kaynaklanan karbon salınımının azaltılması ve daha temiz bir çevreye katkı sunulması amaçlanıyor.
MEDYABEYKOZ HABER MERKEZİ
#beykoz #beykozhaberleri #beykozhaber #istanbulhaber