www.medyabeykoz.com | 28 Haziran 2026
Şehir içi ekolojik çeşitliliği artırmayı amaçlayan bu özel proje sayesinde, İstanbul’da “dalından meyve yeme” kültürü yeniden canlanıyor.

İBB’nin başlattığı meyve ağaçları projesi, kentin doğal yapısına büyük bir zenginlik katacak. Bahar aylarında çiçek kokularıyla bezenecek olan parklar, yaz ve sonbahar mevsimlerinde ise bereketiyle İstanbulluları ağırlayacak.
Projenin ilk adımı olarak belirlenen Baltalimanı Yaşam Vadisi ve Sultanbeyli Gölet Parkı’nda ilk etapta 43 meyve ağacı toprakla buluşturuldu. İstanbulluların kolaylıkla erişebileceği bu iki merkezi noktaya dikilen ağaçlar arasında nar, kayısı, vişne, kiraz, elma, erik, şeftali, armut, hünnap ve Trabzon hurması yer alıyor.

Toprakla buluşan fidanların şehir hayatına uyum sağlaması ve güçlü kökler salması için ekipler tarafından titiz bir çalışma yürütülüyor. İstanbullular, önümüzdeki birkaç yıl içinde parklarda yürüyüş yaparken ağaçlardan ilk meyveleri kendi elleriyle koparıp yiyebilecek. Gelecek nesillere hem yeşil hem de üretken bir şehir bırakmayı hedefleyen proje, İstanbul’un dört bir yanında yaygınlaştırılmaya devam edecek.
MEDYABEYKOZ HABER MERKEZİ
#istanbul #ibb #istanbulhaberleri #yeşilalan #parkvebahçeler #meyveağaçları #çevrehaberleri #beykoz #beykozhaber #beykozhaberleri