www.medyabeykoz.com | 24 Haziran 2026
Belediye Başkan Vekili Özlem Vural Gürzel’in de altını çizdiği gibi, bu araçlar kiralık değil, artık Beykoz Belediyesi’nin kendi öz malı.
Eğer Beykoz Belediyesi önceki dönemlerde bu ve benzeri araçları yüksek bedellerle kiralamak zorunda kalıyor ve bütçesinin önemli bir bölümünü bu kalemlere harcıyorsa; atılan bu adım doğru bir hamledir ve ayakta alkışlanmalıdır.
Matematik ortada:
TOGG kararı ne kadar doğru ve yerindeyse, bu tasarruf mantığının belediyenin diğer tüm harcama kalemlerine de sirayet etmesi aynı derecede elzem ve doğru bir karar olarak belediye yönetiminin önünde durmaktadır.
Nitekim; 2025 yılı faaliyet raporu görüşmelerinde İBB ve Beykoz Belediye Meclisi Üyesi Burak Korkmaz çok önemli bir noktaya parmak basmıştı. Korkmaz, kamudaki lüks ve kontrolsüz “temsil harcamalarının” bütçe üzerindeki yüküne dikkat çekmiş (2025 yılı itibariyle 103 milyon TL) ve bu alanlarda acil bir tasarruf mantığının işletilmesi gerektiğini vurgulamıştı.
İşte tam da bu yüzden, 35 adet TOGG ile başlatılan bu basiretli mali disiplin anlayışının bir başlangıç olmasını diliyorum. Araç filosundaki kiralama modeline vurulan bu neşter, mecliste de güçlü bir şekilde dile getirilen “temsil ve ağırlama harcamaları” gibi diğer gider kalemlerine de acilen vurulmalıdır.
Beykoz halkının vergileriyle oluşan kamu kaynaklarının, temsil-ağırlama gibi doğrudan halka hizmet olarak dönmeyen alanlara değil; tıpkı bu araç hamlesinde olduğu gibi doğrudan Beykozlunun hizmetine ve geleceğine harcanması en büyük temennimdir.
ALAATTİN KILIÇ